Skip to main content
  • Bankowość internetowa

Bankowość internetowa

  • Konto w banku to już nieodłączny element życia. Niezbędne jest również w działalności firm, instytucji czy organizacji społecznych. Coraz ważniejszy staje się łatwy dostęp do konta z dowolnego miejsca, a więc bankowość mobilna i internetowa. Nie musisz już odwiedzać oddziału banku, aby zrobić przelew do rodziny czy opłacić rachunki, teraz bank masz w swojej komórce dzięki aplikacji mobilnej MójBSmobilnie.

  • Nieustannie wdrażamy rozwiązania, które pomagają chronić Twoje finanse i które są zgodne
    z najnowszymi standardami bezpieczeństwa. Jednak bezpieczeństwo Twoich środków w sieci zależy głównie od Ciebie. Razem możemy zdziałać więcej. Zabezpiecz się i pamiętaj o podstawowych zasadach:

    1. Nie podawaj nikomu swoich danych logowania do bankowości internetowej lub kodów SMS
      i kodów  uwierzytelnienia  – nie podawaj ich również na innych stronach, niż strona logowania do bankowości elektronicznej. Nie przekazuj również nikomu PIN-ów
       do kart płatniczych.
    2. Stwórz silne hasło do systemu bankowości internetowejNie używaj tego samego hasła do różnych kont oraz nie zapisuj haseł na kartkach ani w plikach na komputerze.
    3. Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki. Uważaj zwłaszcza na wszelkie prośby o uregulowanie płatności - nawet na drobne kwoty lub prośby o wykonania jakiejś ważnej czynności za pomocą specjalnej aplikacji. Oszuści wysyłają SMS-y z linkami do pobrania złośliwych aplikacji mobilnych. Gdy je zainstalujesz na telefonie, oszuści będą mogli, przejąć Twoje SMS-y autoryzacyjne oraz hasła do stron i aplikacji. Świadomie korzystaj również z kodów QR - kody nieznanego pochodzenia mogą zawierać złośliwe oprogramowanie. Zanim je odczytasz, upewnij się, że pochodzą z zaufanego źródła.
    4. Gdy kopiujesz dane do przelewu, sprawdź poprawność numeru konta odbiorcy.
    5. Sprawdzaj adresy stron www, na których się logujesz, a także weryfikuj ich certyfikaty, dotyczy to zwłaszcza strony logowania do serwisu bankowości internetowej.
    6. Czytaj treść kodów SMS i kodów uwierzytelnienia przed potwierdzeniem transakcji – sprawdzaj, czy dane w SMS-ie i kodzie z potwierdzeniem transakcji są takie, jak te wprowadzone podczas zlecania dyspozycji.
    7. Chroń urządzenie, z którego korzystasz – do bankowości elektronicznej loguj się na urządzeniach z aktualnym i legalnym oprogramowaniem. Regularnie aktualizuj urządzenia i oprogramowanie na komputerze i telefonie (system operacyjny, aplikacje, przeglądarkę, program antywirusowy).
    8. Loguj się do serwisu bankowości internetowej wyłącznie ze swojego urządzenia – logowanie się na obcym urządzeniu nie jest bezpieczne, może np. mieć zainstalowane oprogramowanie szpiegujące. Nie loguj się również przez publiczne, niezabezpieczone sieci wi-fi.
    9. Nie podłączaj zewnętrznych nośników danych do swojego urządzenia, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa.
    10. Określ limity transakcyjne dla płatności kartami oraz w bankowości internetowej.
    11. Nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł – korzystaj z autoryzowanych sklepów: App Store i Google Play.
    12. Dodaj tylko swój odcisk palca lub twarz do rozpoznawania na swoim urządzeniu  - jeśli dodajesz odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy innych osób na swoim urządzeniu, umożliwisz im jednocześnie dostęp do swojego konta bankowego.
    13. Blokuj ekran telefonu! Jeżeli jeszcze nie masz uruchomionej blokady ekranu, warto to zrobić. Zastanów się nad wybraniem indywidualnego kodu PIN, który jest bezpieczniejszy niż tzw. wzorek lub zwykłe przeciągnięcie.

    Skontaktuj się z nami jak najszybciej, jeśli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój.

    Dowiedz się więcej o bezpieczeństwie w sieci

     

    Więcej informacji dotyczących bezpiecznego bankowania oraz najnowszych zagrożeń dotyczących bankowości internetowej znajduje się na stronie Związku Banków Polskich.

  • Urząd zawsze pod ręką

    Wniosek o świadczenia z programów Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Rodzina 800+ i Wyprawka 300+ (Dobry start) możesz złożyć w bankowości internetowej: są dostępne w serwisie bankowości internetowej eBankNet w sekcji „Wnioski” - Wnioski eximee. Po wskazaniu numeru rachunku, na który będzie przekazywane świadczenie, następuje wybór rodzaju świadczenia: Rodzina 800+ i Wyprawka 300+.

    NjQweDQyNyFjcm9wrodzina 500 logo

     dobry start 300 dla ucznia logo internet

     

    Więcej informacji dotyczących programów wsparcia dla rodzin z dziećmi możesz znaleźć na stronach: https://www.gov.pl/web/rodzina/rodzina-500-plus oraz https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

  • W Banku Spółdzielczym w Świerklańcu już możesz używać mojeID!

    mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

    Do tej pory osoby, które chciały się zalogować do systemów administracji publicznej takich jak  np. Internetowe Konto Pacjenta, systemu podatkowego, konta Mój GOV czy PUE ZUS mogły to zrobić tylko przy pomocy Profilu Zaufanego lub dowodu osobistego wyposażonego w warstwę elektroniczną. Teraz możliwość taką zyskali również klienci Banku Spółdzielczego w Świerklańcu. Wystarczy, że po przeniesieniu na stronę logowania do danego systemu administracji publicznej klikną w ikonkę „Banki Spółdzielcze” i zalogują się korzystając ze swojego hasła, dokładnie tak samo jak w przypadku logowania do systemu bankowości elektronicznej. Innymi słowy –  login i hasło z banku wystarczy, by załatwiać online sprawy urzędowe.

    1.png

    Dzięki mojeID nie trzeba udawać się nie tylko do urzędu, ale również ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty. Pełna lista uczestników usługi mojeID jest dostępna pod adresem: www.mojeid.pl/#uczestnicy

    Załóż i potwierdź Profil Zaufany w Banku Spółdzielczym w Świerklańcu!

    Osoby, które nie mają jeszcze Profilu Zaufanego również mogą w serwisie pz.gov.pl założyć  i potwierdzić Profil Zaufany online za pomocą systemu bankowości elektronicznej eBankNet Banku Spółdzielczego w Świerklańcu.

    Podczas zakładania Profilu Zaufanego w serwisie pz.gov.pl wybierz opcję: Zarejestruj się oraz Załóż i potwierdź Profil Zaufany online za pomocą banku lub innego dostawcy tożsamości, a następnie wskaż logo banków spółdzielczych:

     

    2.png

     

    W kolejnym kroku wybierz z listy rozwijanej Bank Spółdzielczy w Świerklańcu.

    Po przekierowaniu na stronę bankowości elektronicznej zaakceptuj Wniosek o wydanie środka identyfikacji elektronicznej i przekazanie danych i dokończ rejestrację Profilu. Gotowe!

     

    Akceptacja Wniosku o wydanie środka identyfikacji elektronicznej i przekazanie danych będzie konieczna przy każdym korzystaniu z usługi mojeID.


    Jak zacząć?

    Aby skorzystać z usług mojeID musisz mieć dostęp do bankowości elektronicznej eBankNet. Możesz go otrzymać wraz z kontem osobistym.

    Uwaga!

    Przed rozpoczęciem korzystania z usługi mojeID proszę sprawdzić, czy podany w Banku adres e-mail jest aktualny. Można go sprawdzić i zmienić po zalogowaniu do sytemu bankowości elektronicznej eBankNet w zakładce Mój profil.


    Więcej informacji na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://pz.gov.pl/

    Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/

    Dostawcą usługi mojeID jest Krajowa Izba Rozliczeniowa. Więcej informacji na temat usługi znajdziesz tutaj

  • Natychmiastowe doładowania kont telefonów pre-paid to bardzo prosta w obsłudze usługa, która pozwala w kilkanaście sekund zasilić telefon na kartę - bez konieczności wychodzenia z domu, czy wprowadzania kodów doładowujących.


    Wystarczy, że zalogujesz się do bankowości internetowej eBankNet lub aplikacji mobilnej MójBSmobilnie, podasz numer telefonu, który chcesz doładować oraz kwotę i potwierdzisz chęć realizacji transakcji. I to wszystko. Wskazana kwota pojawi się na karcie nawet w ciągu kilku sekund.

     

    Usługa doładowania telefonu realizowana jest za pośrednictwem firmy AutoPay S.A.

    Dyspozycja doładowania telefonu oznacza złożenie polecenia przelewu na rachunek firmy AutoPay S.A.

Znajdziesz nas też tutaj